ATTITUDES TOWARDS CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY AMONG FUTURE BUSINESS LEADERS IN BANGALORE, INDIA:

1160 visningar
uppladdat: 2007-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
The main purpose of this thesis is to investigate the attitudes towards Corporate Social Responsibility (CSR) among India's future business leaders. Furthermore, the implications of the results are discussed from a Multinational Corporation's (MNC's) perspective. A survey based upon the Theory of Reasoned Action and the Triple Bottom Line was distributed to top business students in Bangalore, India. The results show that the sample group has a positive attitude towards CSR. Furthermore, the results suggest that top students evaluate the attractiveness of a future employer partly through its CSR work. The positive attitudes may benefit society. Attitudes among future business leaders are important since they are highly involved in shaping future norms and values in society. Therefore, a positive attitude to CSR among tomorrow’s leaders can be a driving force behind sustainable development in India. Furthermore, since the students were found to partly evaluate a future employer based on their CSR engagement, MNCs are under pressure to deepen its CSR-work in order to recruit and retain talented young professionals. Also, our results suggest that a MNC should incorporate e...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: ATTITUDES TOWARDS CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY AMONG FUTURE BUSINESS LEADERS IN BANGALORE, INDIA:

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2007-01-01]   ATTITUDES TOWARDS CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY AMONG FUTURE BUSINESS LEADERS IN BANGALORE, INDIA:
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=41410 [2024-05-07]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×