The Silent Minority - An Examination Surrounding the Rejection of

1326 visningar
uppladdat: 2007-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
On March 28, 2007, at a national conference concerning Special Education in Norrköping Jan Björklund, School Minister for the Alliance Party of Sweden announced that the previous Government's proposal for changes to the existing Special Education System would be rejected. This proposal known as “Quality and Cooperation – Education for Children, Youths and Adults with Disabilities” (Kvalitet och samverkan – om utbildning för barn, unga och vuxna med utvecklingsstörning)was based upon a four year study done by the Carlbeck Committee aimed at a general overhaul of the Special Education System and focusing in particular on bringing Special Education into closer contact with the normal Education System.This decision was met with shock and amazement from the conference members, and following the conference from members of the Swedish Downs Syndrome Association as well as FUB – "The Swedish National Association for Persons with Intellectual Disability", and researchers in the field of Disability Studies. The decision, according to them, moves in the opposite direction to the international movement towards a more inclusive perspective on education. This study examines “For Us Together”, the document upon which the rejected proposal was based upon, interviews from the individuals engaged in the Special Education field, and “More Knowledge - A Modern Educational Proposal” a proposal from the Alliance government regarding changes to the Educational System. This information is then filtered through the Pedagogical theories of Peder Haug, A Norwegian Researcher, found in Pedagogical Dilemma – Special Education.” The aim of the study is to shed light upon, and eventually speculate upon the reasons for this decision, as well it's possible consequences.The conclusions reached involve issues such as: The Educational System's obligation to provide the tools necessary to live and succeed in Society; a raising of the...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: The Silent Minority - An Examination Surrounding the Rejection of

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2007-01-01]   The Silent Minority - An Examination Surrounding the Rejection of
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=44384 [2024-04-27]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×