Genusstruktur på högstadiet : en studie om hur könsidentiteter ständigt bryts och repareras och bryts

1704 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
The purpose of this essay is to find out how gender upholds in a classroom, both by students as well as the teacher. The procedure has been to observe the relationship between students and also the teachers. The observations is analysed according to theories of gender and a discussion about why gender is maintained follows. The conclusion of the result is that gender is being preserved in different ways, but also the contrary – students and the teacher oppose it. The students maintain the conception about boys being takers of spatial and verbal area whereas girls many times get in the background due to the competion in the classroom. Gender is also preserved by students true the norm always being pointed out. The teacher mainly conserves the conception about boys and their verbal and central spatial place in the classroom that their behaviour gives them, in the same time the conception about girls being silence, nice and helpful is maintained. At the same time as gender is being conserved there are examples of the contrary where girls for example...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Genusstruktur på högstadiet : en studie om hur könsidentiteter ständigt bryts och repareras och bryts

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   Genusstruktur på högstadiet : en studie om hur könsidentiteter ständigt bryts och repareras och bryts
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=44881 [2022-08-10]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×