v-Business model in virtual world: Second Life case study

1316 visningar
uppladdat: 2008-06-19
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Virtual worlds are online communities in which individuals are able to interact with each other in real time. Growing rapidly since 1996, the population of these virtual worlds has become several millions. The advent and prosperity of virtual worlds reveal challenges worth exploring on business, society, politics, communication, education, technology, ethics, etc. The focus of this study is one of those issues??business. This thesis is devoted to the study of the developing virtual business (v-Business) in the fast-growing virtual worlds; more precisely, its business model, which is essential for companies to survive. It explores two questions: First, what are the business model components that constitute a v-Business model? Second, what are the relationships among the business model components? In order to allow more depth of understanding of the properties and characteristics of virtual business models, the study concentrates on a single virtual world which is Second Life, as the context of v-Business investigations. Our study bases itself on the information recollected using online interviews and observations. Various existing theories on business models and virtual communities were also used. Consequently, a v-Business model is composed of five business model components which are market, value proposition, activities, resources, and revenue model. For the relationships among these components, revenue model component affects all the components as a whole; resourc...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: v-Business model in virtual world: Second Life case study

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2008-06-19]   v-Business model in virtual world: Second Life case study
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=46169 [2024-05-03]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×