Att arbeta med unika barn : - elever med Asperger syndrom

1851 visningar
uppladdat: 2007-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
SammanfattningSyftet med undersökningen har varit att få kunskap om vad Asperger syndrom är, vilka kravdet finns på pedagogen och hur en fysisk miljö bör se ut för elever med Asperger syndrom.Med kvalitativa intervjuer av en specialpedagog och en lärare i årskurs 1-3 har vetskapenblivit större om hur elever med diagnosen Asperger syndrom klarar av situationer i skolanmen också hur man som pedagog kan förhålla sig, genom att vara flexibel och utöva sinyrkesroll professionellt.Det finns inte en given metod som fungerar, utan det är eleven som individ som avgör vadjust hon eller han behöver eller klarar av. Som pedagog är det en evig balansgång att finnavägar och lösningar i olika konflikter som uppstår, samt att ge elever med Asperger...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Att arbeta med unika barn : - elever med Asperger syndrom

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2007-01-01]   Att arbeta med unika barn : - elever med Asperger syndrom
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=47074 [2024-04-30]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×