The traditional vs. the online market : A study of consumer behaviour and consumer preferences in the purchase of high-involvement products

1362 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Problem: The complexity of high-involvement products, especially when bought online needs further studying so that a merchant-consumer dialogue and information exchange is initiated. The opportunity for both merchants and consumers lies in the profits from these dia-logues and exchanges.Purpose: The purpose of this thesis is to investigate what specific features buy-ers in the traditional market believe are unsatisfactory or missing in the online market. Our findings will help us give suggestions on what actions online merchants might take in order to redistribute high-involvement purchases from the traditional market to the online mar-ket.Method: The data collection involves both a survey and interviews in order to assemble appropriate, justifiable and relevant data. In total, 150 peo-ple responded to the survey, and six of them were later objects to the in-depth interviews. To ensure that the collection of data was re-trieved consistently and reliably, and to avoid miss-interpretations, is-sues such as significance and reliability have been considered.Result: Almost twice as many respondents bought their laptop in the tradi-tional market. It is preferred due to; a rooted habit of making pur-chases traditionally, the tangibility of the product, more apparent communication with salespeople, stronger purchase sensations and instant transactions.Conclusion: The major features missing in the online market are; 1) the experien-tial sources and 2) the enjoyable sensations of a purchase found in a traditional purchase. The major unsatisfactory features include cus-tomer service, delivery and the complexity still adhered to online pur-chasing. The features have led consumers to hesitate and mistrust the online...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: The traditional vs. the online market : A study of consumer behaviour and consumer preferences in the purchase of high-involvement products

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   The traditional vs. the online market : A study of consumer behaviour and consumer preferences in the purchase of high-involvement products
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=49446 [2024-04-26]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×