Advertising and social responsibility in Swedish alcohol advertising

1115 visningar
uppladdat: 2005-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
As Sweden quite recently allowed alcohol advertising we thought that it could be an interesting area to study. Therefore, the purpose of this study is to provide a better understanding on the social responsibility of Swedish alcohol advertising. This purpose is reached through two research questions, focusing on how the elements of advertising messages can be described, and how the tools used can be described. The study has a qualitative approach and data was collection through one focus group interview with students from Luleå University of Technology. The findings of this study indicate that colors can give all sorts of different associations, depending on the perception and preferences of the person. Warnings labels are good to have, even though people do not care about them, and a slogan as well as a warning label should be included when advertising controversial products like alcohol. Furthermore, our conclusions suggest that warnings labels should exist, but a change of the text is necessary. Advertisers need to take their social responsibility and not advertise in magazines which target underage readers. Television commercials should include a warning at the end. Finally, the Internet is a great way of getting info...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Advertising and social responsibility in Swedish alcohol advertising

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2005-01-01]   Advertising and social responsibility in Swedish alcohol advertising
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=49913 [2024-05-07]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×