EU enlargement in the Baltic Sea Region. Consequences for the Swedish ship owners

733 visningar
uppladdat: 2004-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
The purpose of this study is to provide an introduction into the current situation in the shipping industry within the EU (European Union) and how the future member states - in this case Poland and the Baltic countries - will and can affect the sea transport and the goods flows within the region, when entering the EU on the 1st of May 2004. Further on, the purpose is to introduce the shipping industry and its activities in the candidate countries, and also to identify what forces affect the competitive situation in the Baltic Sea region, from a Swedish perspective. This will result in an analysis of possible future impacts on the competitive situation for the Swedish Ship owners’ Association, which is the assigner of this commission, and its members. The goods flows, the regulations and the economy have been identified and described as the three most significant factors for the competitive situation, according to the authors, since they cover the seaborne transportation and the future development of the market in the region. There are two major goods flows that will function as a transit area for the massive Russian goods flow, and there is great need for improved standards when it comes to the infrastructure that surrounds the ports. This is the case in Poland as well. One can assume that the consequences will probably be bigger for the ship owners in the Baltic countries and Poland, than they will be for the Swedish ship owners. This is because Sweden has already adjusted most of its regulations according to EU standards, and the Swedish ship owners have already worked under the competitive conditions that the candidate countries now have to adjust to. The Swedish ship owners are generally well prepared for most kinds of competition, as long as it takes place under the same conditions. Those who are well prepared will probably get numerous advantages out of the expansion, but those ...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: EU enlargement in the Baltic Sea Region. Consequences for the Swedish ship owners

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2004-01-01]   EU enlargement in the Baltic Sea Region. Consequences for the Swedish ship owners
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=51274 [2024-05-17]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×