Kunddriven tjänsteutveckling? - en kvalitativ studie av Scandinavian Airlines.

1029 visningar
uppladdat: 2006-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
The deregulation during the last decade within the airline businesses have called upon a more fierce competition among airlines. This fact forces airlines to continuously focus on service development in order to offer attractive solutions to satisfy customers changing needs and stay competitive. This paper focuses on service development at Scandinavian Airlines. The aim of this case study is to examine the sources of information used in service development and new service development at Scandinavian Airlines. Further the aim is to examine whether information derived from customers can be shown to play a more important role in either service development or new service development. Due to the changes on the marketplace, customers have become a potential and more important source of information in service development. As customers are the actual users, they possess unique knowledge of companies services, therefore information from customers helps to facilitate the development of new and competitive service offerings. The use of information generated from technology has contributed to the possibility of producing and consuming services without physical interaction between customer and company. Technology also contributes to producing services at lower cost, helping companies maximise profitability. Market based information is in no greater need of analysis and is therefore frequently used at Scandinavian Airlines, as a source of information. The results of this paper are as follows; the sources of information; technology, market and customer are all used in different combinations in service development. The odds are in favor for SAS ability to use the customer information for service development, despite this we have come to the conclusion that information from customers are more then once overl...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Kunddriven tjänsteutveckling? - en kvalitativ studie av Scandinavian Airlines.

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2006-01-01]   Kunddriven tjänsteutveckling? - en kvalitativ studie av Scandinavian Airlines.
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=55951 [2024-05-03]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×