bankernas otillfredställande service
3347 visningar
uppladdat: 2001-12-12
uppladdat: 2001-12-12
Inactive member
Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare.
Kommentera arbete
Du är på jobbet. Det är en vanlig dag förutom att du måste göra ett ärende på banken. När klockan börjar närma sig 12:00 börjar du bli stressad. Du vet inte hur du ska hinna med att ta dig till banken, äta lunch, stå och köa när du väl är framme på banken och komma tillbaka till jobbet inom en timme. Du måste stressa på din kanske enda lugna timme på dagen. Din lunch, det är den enda tiden som bara är för dig, du kan gå till en mysig restaurang med dina kollegor eller sätta dig någonstans ute i det gröna med en färdig sallad. Det är en timme bara för dig. Förutom de dagar du måste gå till banken.
Om du inte går på lunchen är du chanslös eftersom banken ärm stängd både för och efter din arbetsdag.
Detta är ett mer än vanligt scenario när en ’vanlig’ heltidsarbetande man eller kvinna ska till banken. Banken har nämligen bara öppet mellan 10:00 och 15:00 på vardagar vilket är mycket dåligt eftersom nästan alla deras privatkunder jobbar då.
Ska man verkligen tolerera att bankerna gör så här. De har ju ingen servicekänsla alls eftersom det i begreppet ’service’ ingår rimliga öppettider. Ska banken kunna vara öppen endast när alla vanliga människor jobbar. På luncherna är banken fullproppad för nästan alla har lunch runt klockan 12:00. Och på helgen när alla är lediga så är de också lediga. Det finns ju inget utrymme i en normal människas liv för att gå till banken.
Det är därför de har skapat Internetbanken som har öppet dygnet runt- väldigt service inriktad med support telefon dygnet runt. Men kan man verkligen tro på den, att det fungerar? Det är inte alla som gör. Många vill gå till banken och se hur tjänstemannen hanterar pengarna med egna ögon och få ett svar av en levande person att det gick bra med transaktionen. Inte bara en knapp som det står ’ok’ på. Sen finns banken på telefon också men det är lite samma sak. Man ser inte vad som händer och man känner sig inte riktigt säker på om det verkligen gått rätt till. Den är en blandning mellan den vanliga banken och Internetbanken, dess öppettider är ca 8:30-18:00 och det är ju bättre än den ’riktiga’ banken.
Men varför kan inte bara den ’riktiga’ banken ha öppet lite längre och även på helgen. Jag skulle tro att det låg något 9-5 tänkande bakom det men det är ju ganska konstigt att banken inte kan ha personal som jobbar när kunderna är lediga om så många andra branscher kan det. Hur skulle det tillexempel se ut om det inte fanns några mat- eller klädaffärer öppna när allmänheten är ledig. Skulle Sverige ha någon ekonomi över huvud taget då eller skulle det springa runt människor som var så stressade att de inte kunde göra något överhuvudtaget tillslut? Detta händer inte eftersom dessa branscher anpassar sig efter kundernas tider, ...
...läs fortsättningen genom att logga in dig.
Medlemskap krävs
För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.Kontot skapar du endast via facebook.
Källor för arbetet
Saknas
Kommentarer på arbetet
Inga kommentarer än :(
Liknande arbeten
Källhänvisning
Inactive member [2001-12-12] bankernas otillfredställande serviceMimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=915 [2024-04-25]
Rapportera det här arbetet
Är det något du ogillar med arbetet?
Rapportera