Dödsmisshandeln Stockholm


  • 15:09 07 Jan 2008

    Inactive member

    Tingsrätten fällde fyra av fem pojkar i det kraftigt omtalade målet där en 16-årig pojke på Kungsholmen i Stockholm misshandlades till döds. Dom: Vållande till annans död. Vad tycker ni om utfallet? Rätt eller fel? För hårt eller milt? Läs mer på: http://www.svd.se/stockholm/nyheter/artikel_746867.svd

  • 20:59 03 Mar 2008

    Inactive member

    jag gick i samma skola som bonnier, han va redan bråkig då. och även gått i samma skola som riccardo, en lugn helt vanlig kille. kan inte bara dom som vill bråka göra de där ingen annan störs av de och inte hoppa på oskyldiga, de är FEL! jag tycker även att man ska kunna få vård från 12 år och sluten vård från 15.. kommar man in i fängelse kommer man ut som en utbildad kriminell! använd anstalten för att skydda samhället och även för att straffa den skyldige... tror inte heller att dom fattar att dom lever farligt nu på gatan..

  • 21:40 13 Feb 2008

    Inactive member

    hårt???? ska de inte vara de efter att de sparkat sönder en 16 årig till döds. hårt kommer de vara för hans familj och vänner inte för de som dödat honom. dom hade tur borde blivit dömda hårdare. spelar ingen roll att deras syfte inte var att döda, de gjorde de iaf

  • 15:16 20 Feb 2008

    Inactive member

    Detta är ingen död. Detta var mord. Att 5 slår en är inte rätt alls. Dem borde ha fått mins 5 år för detta mordet.

  • 18:09 17 Feb 2008

    Inactive member

    Neee de va lagom hårt straff, en aning mjukt men annars helt okej. Jag tror att de där killarna mår tillräckligt phsykist dåligt så, bara händelsen kommer plåga dom resten av livet.[V]

  • 13:26 05 Mar 2008

    Inactive member

    Jag tycker det var fel. Alla fem pojkar borde blivit fällda. Och domen.. Alldeles för mild. Svenska rättssystemet är ett skämt! En kille på 14 år kan döda en människa utan att få något straff (rätta mig om jag har fel, men man är väl inte straffmyndig förrän man är 15) Och en 16 åring kan mörda en annan 16 åring och få MAX 4 år. Sjukt. Enligt mig borde 10-15-åringar ha det maxstraff som ungdomar har idag och ungdomar borde ha samma förutsättningar som vuxna, men få mildare straff p.g.a deras ålder Är DU helt sjuk i huvudet, du menar alltså att små barn ska straffas?? Jag tycker det låter helt absurt. Jag är osäker på vad jag tycker om domen, sådana här ungdomar behöver vård och stöd framför allt - inte fängelse. Det är skillnad på ungdomar och vuxna - framför allt små barn(10 åringar). Jag tycker verkligen inte att små barn i 11 års åldern ska behöva sitta i fängelse! helt otroligt att man kan tycka sånna hemska saker! Stackars barn, låt dem få vara barn så länge som möjligt! Är du tillräckligt gammal att döda en människa är du tillräckligt gamal att sitta i fängelse och ta konsekvenser för det du har gjort. i sverige skulle aldrig en 10-14 åring hamna i fängelse. att säga att det är sjukt att sätta ett barn i fängelse vad är då att döda en människa? helt naturligt eller????? dom kanske mår dåligt psykiskt men det är antagligen för att de åkte fast och blev straffade inte för att de är ledsna för va de gjort... alla skulle haft hårdare straff!!!!

  • 22:14 18 Feb 2008

    Inactive member

    asså, jag fattar inte. De fyra gärningsmännen tar död på en kille och får 3 års straff, är ett människoliv värt tre år??

  • 22:07 18 Feb 2008

    Inactive member

    [citat][citat]Jag tycker det var fel. Alla fem pojkar borde blivit fällda. Och domen.. Alldeles för mild. Svenska rättssystemet är ett skämt! En kille på 14 år kan döda en människa utan att få något straff (rätta mig om jag har fel, men man är väl inte straffmyndig förrän man är 15) Och en 16 åring kan mörda en annan 16 åring och få MAX 4 år. Sjukt. Enligt mig borde 10-15-åringar ha det maxstraff som ungdomar har idag och ungdomar borde ha samma förutsättningar som vuxna, men få mildare straff p.g.a deras ålder[/citat] Är DU helt sjuk i huvudet, du menar alltså att små barn ska straffas?? Jag tycker det låter helt absurt. Jag är osäker på vad jag tycker om domen, sådana här ungdomar behöver vård och stöd framför allt - inte fängelse. Det är skillnad på ungdomar och vuxna - framför allt små barn(10 åringar). [/citat] Jag tycker verkligen inte att små barn i 11 års åldern ska behöva sitta i fängelse! helt otroligt att man kan tycka sånna hemska saker! Stackars barn, låt dem få vara barn så länge som möjligt!

  • 22:57 18 Feb 2008

    Inactive member

    [citat]asså, jag fattar inte. De fyra gärningsmännen tar död på en kille och får 3 års straff, är ett människoliv värt tre år??[/citat] Där har du en poäng..Men tre årär rätt mycket för en sextonåring, om man ska se et ur deras synvinkel. De har helt klsrt gjort en fruktansvärd sak, jag säger inget annat. Men tre år är om sagt lång tid.

  • 18:04 17 Feb 2008

    Inactive member

    Jag tycker det var fel. Alla fem pojkar borde blivit fällda. Och domen.. Alldeles för mild. Svenska rättssystemet är ett skämt! En kille på 14 år kan döda en människa utan att få något straff (rätta mig om jag har fel, men man är väl inte straffmyndig förrän man är 15) Och en 16 åring kan mörda en annan 16 åring och få MAX 4 år. Sjukt. Enligt mig borde 10-15-åringar ha det maxstraff som ungdomar har idag och ungdomar borde ha samma förutsättningar som vuxna, men få mildare straff p.g.a deras ålder

  • 18:18 17 Feb 2008

    Inactive member

    [citat]Jag tycker det var fel. Alla fem pojkar borde blivit fällda. Och domen.. Alldeles för mild. Svenska rättssystemet är ett skämt! En kille på 14 år kan döda en människa utan att få något straff (rätta mig om jag har fel, men man är väl inte straffmyndig förrän man är 15) Och en 16 åring kan mörda en annan 16 åring och få MAX 4 år. Sjukt. Enligt mig borde 10-15-åringar ha det maxstraff som ungdomar har idag och ungdomar borde ha samma förutsättningar som vuxna, men få mildare straff p.g.a deras ålder[/citat] Är DU helt sjuk i huvudet, du menar alltså att små barn ska straffas?? Jag tycker det låter helt absurt. Jag är osäker på vad jag tycker om domen, sådana här ungdomar behöver vård och stöd framför allt - inte fängelse. Det är skillnad på ungdomar och vuxna - framför allt små barn(10 åringar).

  • 18:21 17 Feb 2008

    Inactive member

    Dom förtjänar hårdaste straffet som möjligt !! jag skiter personligen i lagar ja kan göra samma sak. men jag gör det inte mot nån oskyldig person och aldrig 4 st mot en person.eller hur många dom nu va.. jag lever inte efter lagar, jag lever efter mina principer... visst visst det handlar inte om mig. ville bara säga hur jag känner :P

  • 19:28 17 Feb 2008

    Inactive member

    för mjuk straff...

  • 18:03 13 Feb 2008

    Inactive member

    helt rätt att fälla! vet inte hur hårt tre år på "ungdomsgård" är dock...

  • 17:36 17 Feb 2008

    Inactive member

    [citat]hårt???? ska de inte vara de efter att de sparkat sönder en 16 årig till döds. hårt kommer de vara för hans familj och vänner inte för de som dödat honom. dom hade tur borde blivit dömda hårdare. spelar ingen roll att deras syfte inte var att döda, de gjorde de iaf[/citat] jag håller värkligen med dig straffet borde ha varit mycket hårdare

  • 21:20 20 Feb 2008

    Inactive member

    [citat][citat]asså, jag fattar inte. De fyra gärningsmännen tar död på en kille och får 3 års straff, är ett människoliv värt tre år??[/citat] Där har du en poäng..Men tre årär rätt mycket för en sextonåring, om man ska se et ur deras synvinkel. De har helt klsrt gjort en fruktansvärd sak, jag säger inget annat. Men tre år är om sagt lång tid.[/citat] Inte i en svenska samhälle. Men du rätt man måste se från deras synvinkel. Men!!! Man borde också se från offrets och föräldrarna till offrets synvinkel också.

  • 14:10 03 Mar 2008

    Inactive member

    [citat]mjuk straff?! dom mördade en kille som barra var 16 år 4 mot en är så jävla fegt!!! Jag vet vem bonnier som var den som sprakade mest är och fy faan för en sån jävla brat! Dom förtjänar fängelse! Livstid![/citat] dom va 5...

  • 18:18 17 Feb 2008

    Inactive member

    Jag tycker dommen "vållande till annans död" var fel. Jag tycker de skulle bli dömda för mord.

  • 18:48 17 Feb 2008

    Inactive member

    mjuk straff?! dom mördade en kille som barra var 16 år 4 mot en är så jävla fegt!!! Jag vet vem bonnier som var den som sprakade mest är och fy faan för en sån jävla brat! Dom förtjänar fängelse! Livstid!


Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.
Inlägget är rapporterat! ×
Du måste vara inloggad! ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen ×