Marknadsföring av Globala varumärken i en Sluten ekonomi : En Fallstudie på Iran

2 röster
1881 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Syfte: Syftet med denna uppsats är att analysera och utvärderaförutsättningar som är relevanta för företagensmarknadsföringsstrategier av globala varumärken i en slutenekonomi.Metod:Uppsatsens forskningsstrategi har varit att göra en fallstudie på Iran.Vidare kombinerar studien kvalitativ– och kvantitativ angreppssätt iform av litteratur såsom böcker, artiklar och Internet, samt enenkätundersökning, intervjuer, och deltagande observation.Empirisk datainsamling skedde i Iran under två veckor i November2007 på tre olika städer: Tehran, Ispahn och Bbol.Detta utfördes med hjälp av följande teorier som bakgrund: globalmarknadsföringsstrategier, Brand Equity, involveringsteorier ochkommunikationsmodeller.Resultat: Ett flertal faktorer bör beaktas i samband med marknadsföring avglobala varumärken i Iran.De flesta företagen har valt anpassning som produkt– ochkommunikationsstrategi på grund av en mängd regler ochrestriktioner som hindrar global marknadsföring. Dessa strategierpåverkar konsumenternas engagemang: låg involverade köpomvandlas till hög involverade i den Iranska marknaden.Uppsatsförfattarna har valt märkeskännedom som den viktigastefaktorn för att kommunicera och marknadsföra globala varumärken.Det empiriska materialet visar hur global märkeskännedom spridsframförallt genom de förbjudna nya medierna (Satellit TV ochInternet) samt genom Word-of-Mouth metoden i Iran. Dessutom ärglobal märkeskännedom redan utbrett bland Iranska konsumenter.Utifrån det, föredras standardiserade globala varumärken framföranpassade eller lokala varumärken. Uppsatsförfattarna har ävenkonstaterat att den stora globala varumärkesefterfrågan har redanbesvarats med hjälp av nya distribution– ochkommunikationsslösningar för den Iranska marknaden: de flestaglobala varumärken marknadsförs via andra länder (Dubai ochTurkiet).Utifrån all uppsamlad empi...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Marknadsföring av Globala varumärken i en Sluten ekonomi : En Fallstudie på Iran

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   Marknadsföring av Globala varumärken i en Sluten ekonomi : En Fallstudie på Iran
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=11355 [2024-05-16]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×