a

2313 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
This thesis investigates learners, from grade 8-12, medical and cultural knowledge of how HIV and AIDS transmit. The investigation was performed in four different schools with structurally different backgrounds set in Stellenbosch area, South Africa.One could expect people from different structural and economic classes to react and interpret educational material differently based on their differing belief systems. These differences in belief systems are normally brought about by families' differences in ethnical, religious, economic and educational background. Some elements of some belief systems may even be incompatible with the educational material presented. For instance, beliefs based on traditional medicine and/or religion may propose nonscientific solutions to cure or live with HIV/AIDS.The Department of Education National Education Policy Act on HIV/AIDS for Learners in Public Schools 1996 (Notice of 1999), WHO, UNICEF, UNAIDS, UNFPA and other NGOs have all come together in the issue of HIV/AIDS and are on the same page on how the virus transmits. The South African government have been ambivalent in the issue of HIV/AIDS and have acted and made some contradictive comments that also could influence how people view this disease.This thesis presents the understanding of the HIV/AIDS phenomenon by learners of different ages that represent the most prominent races and the different economic classes in the Western Cape region of South Africa at the time of writing in 2006-2007. These learners all received sciencebased HIV/AIDS education (life skills...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: a

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   a
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=11770 [2024-05-05]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×