Skapande möten - en studie i interaktionism och skapande i musik

1190 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Title: Creating meetings - a study in interactionism and creating music. In this study I had my focus on teenagers in a school class. My aim was to explore how pupils experience the processes of creating music together and how they choose to organize their interactions during these creative processes. As analytical tools I used sociological and sociopedagogical concepts and theories. Interactionism provided models toward individualization as well as socialization, related to learning, knowledge and creativity. The study throws light on two epistemological perspectives. These double perspectives concern the perspective of the actor(the pupil) and the perspective of seeing the individual as socially constituted. The first research question concerns the pupils thoughts and feelings. I used face-to-face interviews and written conversation in chat style as qualitative techniques. The second research question deals with the pupils' interaction patterns during their learning processes. Here I used observation as a key technique for understanding. The technique of using chat is oriented to a situation of interaction between the involved participants. This facilitates the access to thought and emotions. Moreover, conversations in a chat style based on texts, rather than traditional writing, opens the possibility to use symbols such as smileys, which mediate expressive feelings in a symbolic way. This raised questions of communicative validity, but also the use of language as a cultural tool, strongly mediating a specific discursive practice. As one of the results I observed a relation between musical organizing and the social organization of the participants. Meads interaction pattern called "play" was noticed and I related my empirical findings to musical improvisations and productive creating. "Gamepatterns" were also discovered, here connected to building the structure musically in a more reproductive way. The two different phases changed rapidly and seemed to be interrelated. Hence I call this creative process "playgames". I found visual gestures to be related to play at the cost of vocal / verbal expressions. The musical conformism as manifested in the students' products, revealed several aspects. One of them was the tension between "the evaluative student" and "the playful student". The didactic implications may point ...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Skapande möten - en studie i interaktionism och skapande i musik

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   Skapande möten - en studie i interaktionism och skapande i musik
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=14105 [2024-05-19]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×