A Qualitative study of immigrant pupils in immigrant congested schools in Malmö: a study on how the pupils perceive their well-being and performance

622 visningar
uppladdat: 2006-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
This study explores how immigrant pupils feel about their own well-being and how they perceive their learning and performance. The analysis looks at the status of immigrant pupils, in immigrant congested schools and brings to light how they are influenced by their school conditions, social conditions and means of self-fulfillment in school. The study focuses on two dimensions of the pupils experiences: well-being and learning/ performance in school. Learning and performance are used interchangeably in this study as they can be seen as naturally going hand-in-hand. Two immigrant congested schools are targeted and the study focuses on grade eight pupils only. The study was carried out using semi-structured interview questions with a phenomenological approach. Finally, the study as expected reveals in accordance to the literature consulted on the subject that there is to a substantial extent some adjustment difficulties in immigrant pupils as adolescents. The analysis discloses that there is some indication of lack of self-dependency, self-efficacy as well as self-esteem in these pu...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: A Qualitative study of immigrant pupils in immigrant congested schools in Malmö: a study on how the pupils perceive their well-being and performance

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2006-01-01]   A Qualitative study of immigrant pupils in immigrant congested schools in Malmö: a study on how the pupils perceive their well-being and performance
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=15235 [2024-05-19]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×