Network Advantages in a Market Entry Context â?? A study of the Swedish fashion business

859 visningar
uppladdat: 2006-06-08
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Purpose: The purpose of this paper is to research and analyze how the establishment in new markets of small and medium Swedish fashion companies can be made more efficient from a network perspective. Methodology: The researchers have decided to take a phenomenological standpoint and undertake an exploratory study in order to gain understanding of the phenomenon of market entry and the use of networks. The researchers have chosen to undertake a qualitative study and to adopt an abductive approach. Two ??case companies? have been chosen which are Filippa K and House of Dagmar. Also, in order to gain even more understanding of the network dynamics, the perspective of major support organizations such as the Swedish Trade Council and the Swedish Association of Agents has been brought in. Theoretical perspectives: The theoretical framework is constituted by concepts and models related to the field of theory of networks and market entry, that the researchers have considered as relevant. The focus lies on direct export practices through agents and on the advantages that arise through interaction in business networks. Empirical foundation: The empirical data has been gathered in order to understand how labels cooperate on the sales front. Some major causes to the ineffective sales have been put in evidence by the authors. The three major threats analyzed are the immaturity of the fashion sector, the lack of business competence at the management level of Swedish small and medium fashion enterprises, as well as the need of choosing the appropriate agent. Conclusions: Enhanced collaboration is needed in different areas. The conclusion chapter presents a guideline that Swedish small and medium fashion companies could follow to make their market entry more efficient. The suggestions derive from a network perspecti...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Network Advantages in a Market Entry Context â?? A study of the Swedish fashion business

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2006-06-08]   Network Advantages in a Market Entry Context â?? A study of the Swedish fashion business
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=16462 [2024-05-18]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×