One-to-one i verkligheten - en studie av hur väl ICA:s uppfattning av begreppet stämmer överens med teorin

1146 visningar
uppladdat: 2007-09-26
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
One-to-one marketing är en extrem variant av relationsmarknadsföring. Begreppet myntades i början av 1990-talet och ligger till grund för en ny syn på marknadsföring. Många företag har försökt att använda sig av teorierna kring begreppet, men få har hittills lyckats fullt ut. One-to-one marketing främjas av att kunden inte behöva återupprepa sig varje gång man köper företagets produkt eller tjänst. Detta medför att kunden kan tjäna på att vara i en relation med ett företag som använder sig av one-to-one marketing. Syftet med uppsatsen är att undersöka om vårt valda företag planerar att använda sig av one-to-one marketing i sin marknadsföring och om deras uppfattning av begreppet stämmer överens med vad teorierna säger. Detta kan vara relevant då man på senare tid kan se att marknadsföringen har rört sig bort från massmarknadsföringsstrukturen till en mer kundanpassad marknadsföring. Det företag som vi har valt att studera är ICA, som håller på att utveckla one-to-one marketing i sin marknadsföring. Vi har valt detta företag dels för att vi ville undersöka ett stort företag som säkerligen har återkommande kunder, samt för att de har arbetat med relationsmarknadsföring i ett antal år. När vi genomförde vår kvalitativa undersökning utgick vi från en intervju med en anställd på ICA:s Customer Relationship Management avdelning för att få en inblick i hur ICA tänker kring sin utveckling av one-to-one marketing. Det visar sig i vår undersökning att några av grunderna enligt one-to-one marketing begreppet enligt teorin inte kan anpassas på ICA. Samtidigt som deras synät...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: One-to-one i verkligheten - en studie av hur väl ICA:s uppfattning av begreppet stämmer överens med teorin

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2007-09-26]   One-to-one i verkligheten - en studie av hur väl ICA:s uppfattning av begreppet stämmer överens med teorin
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=17833 [2024-05-07]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×