Mobil marknadsföring - En studie i att utnyttja SMS och framtida tekniker i relationen mellan företag och kund

1158 visningar
uppladdat: 2002-09-27
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Problem Mobiltelefonen är i dag en kanal som företagen börjar använda sig av i sin relation till sina kunder. I och med att tredje generationens mobiltelefoni introduceras ges ännu större möjligheter för företagen att göra detta. Inom området finns det idag inte mycket forskningsmaterial publicerats då företagen ännu inte börjat använda sig av möjligheterna på bred front. Syfte Vårt syfte är att utreda hur företag idag använder sig av mobiltelefonen som en marknadsföringskanal i sin relation till sina kunder. Vidare försöker vi också analysera hur tredje generationens mobiltelefoni och mobilmarknadsföring kommer att påverka företagen i ett relationsmarknadsföringsperspektiv. Metod Arbetet är av en utredande karaktär där den insamlade empirin har tillkommit genom kvalitativa intervjuer per telefon. Dessa intervjuer kan delas upp i två olika block: ett första block där olika företag som prövat på tekniken har intervjuats och ett andra block där personer som ansetts inneha expertkunnande inom området intervjuats. Slutsatser Denna uppsats har resulterat i att ett antal faktorer har identifierats som påverkar hur väl mobilmarknadsföring faller ut. Exempel på det som är viktigt att tänka på är att SMS-utskicken inte uppfattas som skräpreklam utan att det är erbjudanden av olika slag som skickas ut. Ett användbart område för mobilmarknadsföring är att knyta utskicken till befintliga kundklubbar för att på så sätt göra det exklusivt och värdeskapande för kunden att offra en del av sin frihet i och med de ger tillåtelse till utskicken. Just att kunden har givit tillåtelse till utskicken är också väldigt vikigt såväl som frekvens...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Mobil marknadsföring - En studie i att utnyttja SMS och framtida tekniker i relationen mellan företag och kund

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2002-09-27]   Mobil marknadsföring - En studie i att utnyttja SMS och framtida tekniker i relationen mellan företag och kund
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=19805 [2024-04-29]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×