Den personliga kreativiteten: Kreativitet är vad du uppfattar och beror på dina egna erfarenheter

652 visningar
uppladdat: 2007-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Previous research within the field of advertising creativity has been based on the point of view of professional advertisers, deciding the norms of creativity without wondering how consumers define creativity. Thus, the main purpose of our thesis has been to investigate which dimensions advertising creativity consists of and the driving forces behind them. All based on a consumers’ point of view. The secondary purpose has been to show how creativity affects efficiency through purchase intentions and Word- of-Mouth. In order to investigate this we conducted a quantitative study where students filled out a questionnaire based on two categories of print adverts, one standardized and one non-standardized. Our results shows that print advertising creativity consist of the following dimensions; being new, emotional and the quality of the ad. We have also shown that there is a negative, but weak, correlation between creativity and purchase intentions. However a creative ad does increase WOM. In conclusion: what consumers’ find creative is actually very personal. How a person defines “new” and what makes him/her feel good are personal factors that are difficult to generalize for an entire target group. That creativity increases WOM is not surprising since people have a tendency to talk about things that are new and make them feel good. Based on our results, we would like to...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Den personliga kreativiteten: Kreativitet är vad du uppfattar och beror på dina egna erfarenheter

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2007-01-01]   Den personliga kreativiteten: Kreativitet är vad du uppfattar och beror på dina egna erfarenheter
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=27025 [2024-05-07]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×