Channel conflict when adding an Internet based marketing channel in an existing marketing channel system

1278 visningar
uppladdat: 2007-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
The evolution of the Internet, from being an easy way to spread information to being a new way to do business, has created new possibilities and new threats for companies all over the world. The threat of channel conflict is not a new issue to companies, but its importance has increased due to the emergence of electronic business. The purpose of this study was to examine the Internet's impact on channel conflict. Three distributing companies were studied to see how management perceived channel conflict brought on by the Internet, and how this has been managed. Each of the companies in this study had a multichannel distributing system with an Internet based marketing channel reaching the end consumer. Theories suggest that whenever two companies could sell to the same customer, conflict may arise and there are different ways to manage this potential conflict. Through telephone interviews, empirical data was collected, and based on these interviews the companies were described in three different cases. This study shows that managers are aware of the issue of channel conflict but no conflict caused by the Internet was found. All companies had developed well-functioning strategies to prevent conflict from appearing. These strategies differed due to the companies' differing conditions. Clear connections could be made between ...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Channel conflict when adding an Internet based marketing channel in an existing marketing channel system

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2007-01-01]   Channel conflict when adding an Internet based marketing channel in an existing marketing channel system
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=34541 [2024-05-06]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×