The effect of internal marketing on organizational commitment: an investigation among state-owned banks in Isfahan, Iran

1205 visningar
uppladdat: 2007-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
The purpose of this thesis was to investigate the effects of aspects of internal marketing on organizational commitment of employees. The research was conducted among managers of state-owned banks situated in the city of Isfahan, Iran. Internal marketing is growing recognition of both scholars and professionals with the increasing commoditization of products and services and the continuing failure of techno-driven customer relationship management. The main criteria of internal marketing were derived from the literature: provided the backbone for our internal marketing dimensions. Data was gathered from a survey among 128 managers who rated self completion questions on the basis of their perception. In order to achieve the purpose, five hypotheses have been formulated that link the dimensions of internal marketing including motivation, job satisfaction, training, ?understanding and differentiation, inter functional coordination and integration to organizational commitment. Data analysis indicated that inter-functional coordination and integration, training and motivation have positive effects on organizational commitment of employees among state-owned banks in Isfahan. Therefore if the state-owned banks want to ultimately provide a better service experience for their customers, it is recommended that ...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: The effect of internal marketing on organizational commitment: an investigation among state-owned banks in Isfahan, Iran

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2007-01-01]   The effect of internal marketing on organizational commitment: an investigation among state-owned banks in Isfahan, Iran
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=39967 [2024-05-03]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×