Knowledge management in call centers

808 visningar
uppladdat: 2006-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Call centers, or their contemporary successors contact centers, are the preferred and prevalent way for many companies to communicate with their customers, but perhaps the greatest challenge of running a call center, is to ensure that customers are provided with the right information in a timely fashion. Knowledge management has a number of practical tools and strategies to meet this challenge but to leverage the potential of these tools organizations must understand how to implement knowledge management especially in their call center department. This research focuses on five main roles of knowledge while knowledge management is achieved by identifying and managing these roles efficiently in an organization. These roles are knowledge acquisition, utilization, adaptation, dissemination and generation. The primary data comprised by interviews with managers of call center department of two largest car makers in Iran. Using case study approach, this research try to describe and illustrate how participating companies are managing their organizational kno...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Knowledge management in call centers

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2006-01-01]   Knowledge management in call centers
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=39972 [2024-05-17]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×