Sport sponsorship: a marketing communication tool in Swedish companies

1239 visningar
uppladdat: 2007-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Sponsorship is of great importance since it is the part of the promotional mix that supports the interest of the company by associating it with a specific event. Moreover, sponsorship may be the major or only marketing effort for some companies whereby it is further important to consider it as a powerful option when deciding upon marketing tools. The purpose of this thesis is therefore to provide a better understanding of sport sponsorship as a marketing communication tool in Swedish companies. In order to reach this purpose, research questions focus on the objectives, selection process, and evaluation of effectiveness of sport sponsorship. Based on the research questions, a literature review was conducted that resulted in a conceptual framework presenting a foundation for the data to be collected for this study. A qualitative, case study methodology was used, using documentations and interviews of two Swedish companies within the same field of business. The general result of the study is that several objectives of sport sponsorship are commonly used, and the objectives may be either constant or inconstant depending on sponsored unit. The most frequently used objectives of sport sponsorship are however the corporate related objectives, such as corporate image, client entertainment, and employee relations. Further results of the study are that companies base their selection of a specific sport sponsorship on several criteria, for instance, managerial interest, the chosen sport's ability to deliver the marketing message, and the interest of the present and potential employees. In addition the decisions can be made from a client perspective and the values of the company. More...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Sport sponsorship: a marketing communication tool in Swedish companies

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2007-01-01]   Sport sponsorship: a marketing communication tool in Swedish companies
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=42132 [2024-05-03]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×