What drives Ideal Employer Image?: A study of university students' perceptions in China, the US and Germany

903 visningar
uppladdat: 2006-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
This thesis will undertake a progressive investigation of employer branding, with a global comparison of university students’ perceptions towards their ideal employers. Given the lack of available theories in the employer branding field, the newly developed intersection of HR, Marketing, PR and Communications, an inductive quantitative approach is taken based on a multi-national, large scale survey conducted among over 50,000 university students in China, the US and Germany in the Spring of 2006. The research question “What are the key factors driving the Ideal Employer Image in China, the US and Germany” is discussed in three stages: 1. Students’ desired characteristics of an ideal employer; 2. Cluster analysis (SPSS) of Ideal Employers helps us identify which companies group together and what attributes each group has. ; 3. Regression analysis (SPSS) to determine attributes with the most significant influence on students’ choices of their ideal employers. The findings not only proved that differences do exist among students’ perceptions towards ideal employers in China, the US and Germany, but also suggested factors that are most influential in each country. Furthermore, the findings also in...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: What drives Ideal Employer Image?: A study of university students' perceptions in China, the US and Germany

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2006-01-01]   What drives Ideal Employer Image?: A study of university students' perceptions in China, the US and Germany
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=45396 [2024-05-18]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×