Social Marknadsföring - att reda ut ett begrepp

2701 visningar
uppladdat: 2002-10-31
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Marknadsföring används inte bara för att sälja varor och tjänster. Ã?verallt stöter vi idag på budskap som försöker marknadsföra en idé, ett beteende eller en attityd. Detta område inom marknadsföringen är oerhört stort och mångsidigt. En studie av den befintliga litteraturen visar att området benämns med flera olika begrepp och dessa begrepp har flera olika definitioner. Ett av de vanligaste definitionerna av detta område är ?social marknadsföring?. Denna uppsats syftar till att reda ut och beskriva mångfalden inom begreppet social marknadsföring. Eftersom ämnet är så pass stort anser författarna det vara av stor vikt att belysa de olika sidorna och skillnaderna emellan olika typer av social marknadsföring. Efter att ha belyst definitions- och begreppsförvirringen kommer författarna att visa på de största skillnaderna mellan social marknadsföring och traditionell marknadsföring. Därefter kommer fyra aspekter av social marknadsföring väljas ut för att senare analyseras, nämligen avsändare, mottagare, syfte och form. De enskilda aspekterna kommer sedan att kombineras för att skapa olika typer av social marknadsföring. årt förslag till indelning av ämnet utgörs av fyra olika typer; altruistisk marknadsföring, intressemarknadsföring, lobbying och social propaganda. I en avslutande diskussion summeras a...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Social Marknadsföring - att reda ut ett begrepp

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2002-10-31]   Social Marknadsföring - att reda ut ett begrepp
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=45850 [2024-04-29]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×