The Role of Culture : A Study of Swedish Companies Advertising in China

643 visningar
uppladdat: 2007-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
BackgroundThe Chinese market has been undergoing changes due to Chinas entry to the World Trade Organization (WTO) and the government’s Open-Door Policy. As a result the Chinese markets attractiveness has escalated and consequently an increasing number of foreign companies have entered including Swedish ones. Since the Chinese culture differs to a large extent from the Swedish, the difference can affect business behavior and especially adver-tising decisions.PurposeThe purpose of this thesis is to explore the role which culture plays in advertising with a sample of Swedish companies in different industries which have established themselves in China.MethodA qualitative method was utilized when gathering the empirical findings. The researchers contacted a wide selection of companies which, then was narrowed down to four that fit the purpose. Primarily face to face and telephone interviews were conducted. All the recipients were in managerial positions. Samples of the advertisements were gathered in order to illustrate the result.ResultsThis thesis aims to demonstrate that culture plays a role in advertising for the selected Swedish companies in China. Th...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: The Role of Culture : A Study of Swedish Companies Advertising in China

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2007-01-01]   The Role of Culture : A Study of Swedish Companies Advertising in China
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=46233 [2024-05-15]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×