Han förstår inte vad jag säger och kan aldrig koncentrera sig! - En studie omhur pedagoger på två skolor tänker och arbetar kring elever med annat modersmål i koncentrationssvårigheter

1422 visningar
uppladdat: 2007-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Sammanfattning Syfte Vårt syfte är att ta del av pedagogers tankar på två olika skolor i mötet med barn med annat modersmål i koncentrationssvårigheter. Syftet är också att undersöka om de pedagogiska kartläggningar som görs innan ett åtgärdsprogram upprättas är anpassade för elever med annat modersmål. Metod Vi har använt oss av kvalitativ intervju som metod och vi har intervjuat pedagoger och specialpedagoger på två olika skolor. Materialinsamlingen består av tidigare forskning och tidigare examensarbeten samt relevant litteratur såsom styrdokument. Resultat Resultatet är sammanställt utifrån de svar vi fått under våra intervjuer och detta är också kopplat till den litteratur och de teorier vi använt oss av. I resultatet har vi funnit att pedagogerna på de två skolorna säger sig tänka på olika sätt kring elever med annat modersmål i koncentrationssvårigheter. Vår undersökning visar också att få av pedagogerna hade kännedom om hur en pedagogisk kartläggning görs. De som känner till hur kartläggningen görs är specialpedagogerna, dock visar resultat i vår undersökning att man inte alltid använder sig av pedagogisk kartläggning vid upprättande av åtgärdsprogram. Undersökningen har bet...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Han förstår inte vad jag säger och kan aldrig koncentrera sig! - En studie omhur pedagoger på två skolor tänker och arbetar kring elever med annat modersmål i koncentrationssvårigheter

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2007-01-01]   Han förstår inte vad jag säger och kan aldrig koncentrera sig! - En studie omhur pedagoger på två skolor tänker och arbetar kring elever med annat modersmål i koncentrationssvårigheter
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=48007 [2024-05-06]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×