Customer relationship management implementation: a case study of two service companies

956 visningar
uppladdat: 2006-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
This master thesis, prompted mainly by the much-publicised failure of most Customer Relationship Management (CRM) initiatives, was to gain a better understanding of CRM implementation in service companies. Both academics and practitioners have approached CRM from divergent perspective and its literature appears to be inconsistent and highly fragmented. The objective then is to unravel the major reasons/benefits, components and key factors of CRM implementation in service companies. To achieve the purpose of this thesis, a case study involving two Swedish service companies that have been implementing CRM were studied. Findings from the study show that service companies enjoy some benefits by implementing CRM as well those in the process of rolling out a full CRM initiative. Also, companies do not have the right mix of CRM components but they unconsciously see CRM as a technology solution. Another finding is that service firms are radically re- engineering their business processes and are strategically using CRM technology to capture a complete view of the customer. Finally, findings have shown that for CRM implementation to be successful and thus achieve corporate objectives, the right mix...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Customer relationship management implementation: a case study of two service companies

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2006-01-01]   Customer relationship management implementation: a case study of two service companies
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=50575 [2024-05-20]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×