Branding strategies of MNCs in international markets

1112 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
In today's global marketplace, MNCs need to set up effective branding strategies in order to be competitive. Depending on the structure of the company and the products offered, MNCs can use different strategies. There are certain characteristics that will affect the type of strategy chosen. In order to reach economies of scale and scope, many MNCs standardize their branding- and marketing activities. However, MNCs are often required to adapt to local preferences and cultures. The purpose of this thesis is to investigate the branding strategies of MNCs in international markets. Two research questions were addressed: how can the branding strategies of MNCs in international markets be described and how can the factors determining MNCs' choice of branding strategies in international markets be described. Two qualitative case studies of well-known MNCs, Procter& Gamble and Sony Ericsson were conducted: the first an example of a company with a product brand strategy and the latter one with a corporate brand strategy. Our findings show that MNCs use either a product brand strategy, or a corporate brand strategy. However, there may be mixtures of the two types, but emphasis is typically on one of them. A product brand strategy is characteristically used when a company offers multiple products within different business segments, and when there are several different target groups. With a corporate brand strategy, the corporate name and the brand are the same. There is typically a master brand which has the same name as the corporation, and which may have additional sub-brands. It was found tha...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Branding strategies of MNCs in international markets

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   Branding strategies of MNCs in international markets
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=21511 [2024-05-08]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×