Analys av tv-programmet
7089 visningar
uppladdat: 2003-06-05
uppladdat: 2003-06-05
Inactive member
Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare.
Kommentera arbete
Målgruppen för programmet är personer mellan ca 15 och 35 (beror på mognadsgrad).
Det märks i och med hur hela programmet är uppbyggt genom en ung programledare, unga gäster, programmets huvudämne i sig. Jag menar Inga-lill på 85 år kanske inte vill höra vilka olika sexställningar som är bäst och Kalle 10 år kanske tycker det är äckligt. Under sommaren sändes programmet rätt sent, runt 23-tiden, det kan bero på att många barn är vakna senare på sommarloven och det då kanske inte passar in direkt på dagtid. Men under terminerna sänds programmet kl.21.00 vilket just många vid åldersgruppen från 15-40 tittar på tv.
Det är filmat lite ”modernt” om man kan kalla det så. I reportagen är inte kameran helt still, utan rör sig så man ska få en häftig svävande känsla och att det är mer modernt gjort. I studion före varje reklampaus vänder sig Martin mot en kamera som parerar ned från taket. Det här skulle möjligen inte passa in i ett magasinprogram för målgruppen runt 70 år tycker jag. Även här kan man se vilka målgruppen är.
Musiken i programmet säger inte så mycket, den är mer allmän. Eftersom programmet mer vänder sig till sexintresserade, som kan ha väldig stor variation på musiksmak, har de valt en ”liberal” musik.
Programledaren har en väldigt stor roll i programmet. Man skulle kunna tro att programmet hette ”Fråga Olle och Martin”. Martin är väldigt flörtig av sig och skämtar mycket med gästerna. Han lägger även in egna kommentarer och livar upp stämningen i studion.
Bildväxlingarna är bra gjorda och bildproducenten sköter sitt jobb bra. Vinjetten är sådan att en kamera följer ett rum av animerade silhuetter i form av statyer som har sex på olika sätt.
Om jag var ansvarig för programmet, är det svårt att säga om man ...
...läs fortsättningen genom att logga in dig.
Medlemskap krävs
För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.Kontot skapar du endast via facebook.
Källor för arbetet
Saknas
Kommentarer på arbetet
Inga kommentarer än :(
Liknande arbeten
-
Inactive member
-
Inactive member
-
Inactive member
-
Inactive member
-
Inactive member
-
Inactive member
Källhänvisning
Inactive member [2003-06-05] Analys av tv-programmetMimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=2158 [2024-05-04]
Rapportera det här arbetet
Är det något du ogillar med arbetet?
Rapportera