The IKEA experience: a case study on how different factors in the retail environment affect customer experience

1463 visningar
uppladdat: 2006-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
IKEA is one of the world's largest retailers in the world. They have managed to make their products and services more popular based not only on price but by creating a unique shopping experience for the customers. The purpose of this study is to provide a better understanding of the "IKEA experience." In order to reach this purpose research questions focused on which factors affect the customer's decision to visit IKEA and how the retail environment can be designed to enhance customer experience. Based on the research questions a literature review was conducted, resulting in a conceptual framework that was used to guide the data collection. The study has a qualitative case study approach where the primary data collection was through interviews with IKEA customers. The findings indicate that customers who choose to visit IKEA base their decision mainly on cost- advantages as well as the size of the assortment. The study found that social factors along with social activities also have an impact on the customers. The study also found that the customers plan their shopping at IKEA in advance because of the distance to the store, the size of the store, and the wide product assortment. Regarding the second research question, it was found that IKEA's retail environment is used to enhance the customer experience. IKEA markets itself as a retailer that offers a large number of products in various designs for low prices. Our study indicates that IKEA is perceived by the customers in this way. IKEA's customers also feel that there is uniqueness over IKEA and that they can not be compared to any other retailer. Customers are gener...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: The IKEA experience: a case study on how different factors in the retail environment affect customer experience

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2006-01-01]   The IKEA experience: a case study on how different factors in the retail environment affect customer experience
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=23384 [2024-05-18]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×