Managing Customer Services Using GIS in Banks : A Case in Chinese Competitive Environment

804 visningar
uppladdat: 2007-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
In recent years, Geographic information system (GIS) is becoming a useful tool for location related analysis and decision making. Linking huge data using space, as in a GIS, is a new way to help any bank understands better its data and its customers. China's banking industry opens to full foreign competition in 2006; banks in China have to focus on developing their strengths in the competition. Chinese local banks need to improve their abilities by providing high quality services and using information technology more intelligently. GIS technology can help this.The thesis from two aspects investigates how GIS can help bank for customer services, one is site selection of bank branches or ATMs and another is providing bank loan to customers. We choose case study as a research strategy for this thesis. The research is based on the theoretical frameworks starting with GIS analysis methods, GIS processes, customer service management and GIS applications in banks. We learn from previous author's experiences and use Norrkoping spatial data for analyzing as methodology demo to acquire an understanding of how to utilize GIS to support customer services for banks.As a result, GIS can help banks to improve customer services management. The general processes are data collection, data analysis, and data display. Building a GIS support system based on "customer focus" in a bank is a good choice under the pressure of commercial competitions. Nevertheless, for offering better service to c...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Managing Customer Services Using GIS in Banks : A Case in Chinese Competitive Environment

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2007-01-01]   Managing Customer Services Using GIS in Banks : A Case in Chinese Competitive Environment
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=34249 [2024-04-28]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×