Customer relationship management in the tourism industry of Iran

1066 visningar
uppladdat: 2007-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
To survive in the global markets, focusing on the customer is becoming a key factor for SME's. It is known that it takes up to five times more money to acquire a new customer than to get an existing customer to make a new purchase. Hence, customer retention is in particular important to SME's because of their limited resources (Baumeister, 2002). Moreover, a dissatisfied customer causes market damage because they are more likely to defect to competition and more likely to persuade others to defect. It is therefore no surprise that CRM is an important topic of conversation in business world (Feinberg, Kadam, Hokam, & Kim, 2002). Tourism industry in Iran has a deep gap to attract tourist from any segments. These barriers originate has many reasons from economical to political, principals to complicated tools for tourism attraction, from legislation to implementation. Iran as a developing country needs a greater portion of tourism industry. In this study by reviewing literature review of CRM and using CRM concepts I try to find some solutions for decreasing barriers and restrictions to develop Tourism industry and attract tourist and pleased them. I have high lightened the importance and potential impact of CRM on customer relationship in tourism SME's (Travel agencies, Hotels, Hotel apartments in T...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Customer relationship management in the tourism industry of Iran

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2007-01-01]   Customer relationship management in the tourism industry of Iran
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=39959 [2024-05-06]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×