IN BRANDS WE TRUST

848 visningar
uppladdat: 2003-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Trust is an abstract concept whose definition can differ based on the individual. However, when it comes to brand trust in international markets, it can mean only one thing. International companies need to ensure that foreign consumers have trust for their brands if they want to have successful relationships with their customers. Brand trust is a concept that has been explicitly discussed in marketing literature, but has not been widely examined in an international context. The purpose of this thesis is to give an outlook at the present situation of brand trust for international markets, while examining different theoretical propositions. It became evident early in this thesis that Sweden would be a good market to test exactly how trusted international brands are, since it is a small country and is dominated by many international brands. Therefore, the study was conducted in Sweden, where the Swedish culture was specifically examined to see how this impacted their trust for international brands. The relation between Swedish culture, theory and the perception of individuals is explored in order to investigate how Swedes trust international brands in comparison to domestic ones. Swedish consumers were shown to have different opinions on what constitutes a Swedish brand but had the tendency to trust brands that have a connection to Sweden and reflected Swedish characteristics. It was found that there is a ‘natural trust’ for domestic brands prevalent in Sweden that an international company wishing to be successful has to consider. However, this ‘n...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: IN BRANDS WE TRUST

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2003-01-01]   IN BRANDS WE TRUST
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=51954 [2024-04-29]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×