Knowledge Sharing in a Customer Oriented Organization

668 visningar
uppladdat: 2005-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
In order to stay competitive, companies need to take into account many different aspects such as Knowledge Management (KM). Knowledge sharing (KS) is an important aspect in the field of KM. Organizations today increasingly recognize the need to support, in one way or another, knowledge sharing amongst employees. Employees and specifically managers are searching, testing and using various proactive interventions to facilitate knowledge sharing. By effectively enhancing knowledge sharing a company can develop a higher degree of competitive advantage.The purpose of our thesis is to make recommendations for how knowledge sharing may be improved amongst the sales representatives in the sales department at a customeroriented company, Arctic Paper. In order to fulfil this purpose and to present a reliable and valid report a qualitative analysis method was used. We wanted to get a deeper understanding of the chosen subject matter in this company and therefore conducted the interviews in a semi-structured manner in order to have the flexibility to follow up the interviewed participants perceptions and thoughts.Conducting the interviews on the two levels, strategic and operational, turned out to be rather informative. We found that the view on the chosen subject, knowledge sharing, differed in the two levels. There seemed to exist a notion of problem-free view on the higher level of the company, while the employees on the operational level could more easily target the main problems that they face. The most evident problems regarding the sharing of knowledge in the Sales Department concerns the tacit knowledge, since this is prevalent here and do not have structured means of transfer among the sales representatives and therefore easily can get lost. The informal direct sharing of knowledge causes loss of information and errors in production and delivery. Drawing from this we have gathered some recommendations for the company to consider, which will be presented in the study. Some of the most important recommendations that we could conclude deriving fr...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Knowledge Sharing in a Customer Oriented Organization

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2005-01-01]   Knowledge Sharing in a Customer Oriented Organization
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=53644 [2024-05-02]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×