Marknadsföring
13778 visningar
uppladdat: 2002-11-15
uppladdat: 2002-11-15
Inactive member
Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare.
Kommentera arbete
Man försöker locka kunderna att köpa produkter.
Marknadsföringen i Sverige styrs av marknadsföringslagen där det bland annat står att reklamen ska stämma överens med god marknadsföringssed, att men inte får vilseleda konsumenten eller ljuga om produkten.
Marknadsföring är självklart viktigt i all företagsverksamhet, eftersom inkomsterna kommer först när produkterna är sålda och om man inte marknadsför så får ingen reda på att produkten säljs.
Marknadsföringstänkandet speglad företagets syn på marknadsföring och marknadsföringens ställning som ett led i företagets verksamhet.
Tänkandet har utvecklats under decennier och följt samhällets ekonomiska och sociala utveckling.
Nuförtiden har de flesta företag anammat en kundcentrerad attityd. Hela företagets verksamhet ställer då kunden i fokus.
Målet är en nöjd stamkund.
Yttre attribut som förpackning, form, färg, namn och bruksanvisningar gör produkten mer attraktiv och ger den en identitet. En produkt kan även marknadsföras genom att man lovar t.ex. god service och tillgång till reservdelar med flera tilläggstjänster.
För att en vara ska bli framgångsrik så måste den naturligtvis motsvara konsumenternas behov, så att de vill köpa varan. Det viktigaste inom marknadsföring är ju då själva varan, priset, tillgängligheten och informationen till kunderna.
Olika sätt att g...
...läs fortsättningen genom att logga in dig.
Medlemskap krävs
För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.Kontot skapar du endast via facebook.
Källor för arbetet
Saknas
Kommentarer på arbetet
Inga kommentarer än :(
Liknande arbeten
-
Inactive member
-
Inactive member
-
Inactive member
-
Inactive member
-
Inactive member
-
E-marknadsföring och Traditionell marknadsföring : Möjliga kombinatoriska effekter inom bilindustrinInactive member
Källhänvisning
Inactive member [2002-11-15] MarknadsföringMimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=1192 [2024-05-04]
Rapportera det här arbetet
Är det något du ogillar med arbetet?
Rapportera