Hur tricklar ett varumärke? - En fallstudie av varumärket Cheap Monday

711 visningar
uppladdat: 2007-06-07
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Syftet med uppsatsen är att med utgångspunkt i trickle-teorin och trickle-effekten undersöka attityden hos olika konsumentgrupper av Cheap Monday, för att se om teori och empiri överensstämmer. Vi vill se hur tricklandet och teori om adoptionsprocessen ser ut för varumärket, då vi anser att konsumentbeteende för enskilda varumärken inte studerats tillräckligt. Primärdata har samlats in med hjälp av kvalitativa intervjuer med stamkunder och återförsäljare och en kvantitativ enkätundersökning har genomförts på tre gymnasieskolor i Lund. Sekundärdata har hämtats från litteratur i form av böcker, artiklar, uppsatser och elektroniska källor. Insamlad data har sedan analyserats utifrån år referensram och slutsatser har därefter fastställts. Uppsatsens teoretiska grund utgörs av tre delar: Trickle-down teorin, modern teori och teorier som ?inramar? trickle-teorin. I det slutliga resultatet har vi kommit fram till att Cheap Monday dels har tricklat vertikalt från sina stamkunder till gymnasieeleverna, men även horisontellt inom olika konsumentgrupper från opinionsledare till den breda massan av konsumenter. Stamkunderna var tidiga i modelivscykeln med att anamma Cheap Monday medan gymnasieeleverna anammade det i ett senare skede. Vi har kunnat urskilja att vä...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Hur tricklar ett varumärke? - En fallstudie av varumärket Cheap Monday

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2007-06-07]   Hur tricklar ett varumärke? - En fallstudie av varumärket Cheap Monday
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=20229 [2024-05-03]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×