Customer relationship management: from a buyer's perspective in a B2B relationship

642 visningar
uppladdat: 2007-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Every day companies needs to constantly perform in order to keep their customers satisfied, whether the targeted group is an individual or an organization. One method for doing this is called Customer Relationship Management (CRM). The focus of CRM is on the relationship between sellers and buyers, focusing on creating benefits for both parties and resulting in a long lasting and valuable partnership. The purpose of this study is to create a better understanding on how CRM is used in a B2B setting. In order to reach this purpose, research questions focusing on the process of selecting a supplier and the benefits of using CRM were developed. Using these research questions as a guide, relevant literature was reviewed which resulted in a conceptual framework that guided the data collection. In order to collect data, a qualitative, case study on one of the world's largest truck manufacturer was conducted. Data was collected through two interviews with high positioned employees and through the use of documentation. Observing it from the buying firm's point of view gave us the opportunity to see how they chose which supplier to start a relationship with, and how they are seeing their current suppliers and the CRM they being exposed to. The findings indicate that although CRM is creating several benefits for both the buyer and supplier, it is not used enough as it should be in order to maintain a healthy relationship. The res...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Customer relationship management: from a buyer's perspective in a B2B relationship

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2007-01-01]   Customer relationship management: from a buyer's perspective in a B2B relationship
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=52044 [2024-05-02]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×