Egna märkesvaror i dagligvaruhandeln : - En studie om hur egna märkesvaror påverkar konsumentens impulsköp

1009 visningar
uppladdat: 2006-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
The thesis concerns itself with studying the effects private brands has on the consumer’s impulse buying in the grocery industry, as in degree of unplanned spending and the selection process between manufacturer brands and private brands when such a purchase is performed. The study’s methodology is characterised by a qualitative approach, whereby the study acknowledges the inductive approach towards the empirical setting even though the Mehrabian-Russell model along with motivational theories serve as highlighters of relevant aspects in the empirical field. The study concludes that both the utilitarian and the hedonic consumer decide what to buy before entering the store, whereby a low degree of needs arise in the store. The effect private brands have on the consumer’s impulse buying is therefore limited by motivation, where this limitation is stronger for the utilitarian consumer. The utilitarian consumer consider the private brands lessening of the assortment’s depth to be positive as it simplifies the buying process, as long as the private brands do not lessen the width of the assortment. The hedonic consumer values both the depth and width of the assortment, and therefore holds a more negative attitude towards private brands. The utilitarian consumer does not distinguish between private and manufacturer brands while selecting a basic product as the consumer takes the decision based on product specific characteristics. When buying more seldom bought products, the consumer tends to select manufacturer brands, as the price difference compared to the private brand is considered too small to warrant a purchase of the less attractive private brands. The hedonic consumer values the manufacturer brands’ more attract...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Egna märkesvaror i dagligvaruhandeln : - En studie om hur egna märkesvaror påverkar konsumentens impulsköp

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2006-01-01]   Egna märkesvaror i dagligvaruhandeln : - En studie om hur egna märkesvaror påverkar konsumentens impulsköp
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=22964 [2024-04-26]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×