Varumärken
3307 visningar
uppladdat: 2005-12-06
uppladdat: 2005-12-06
Inactive member
Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare.
Kommentera arbete
Stålmannen ®. Varumärket Stålmannen som ursprungligen är en seriefigur, men blev så populär att det nu bland annat finns filmer, tv-serier och leksaker. Stålmannen är förknippat med styrka, snabbhet och hjältemod. Dess attityd är att Stålmannen kan klara allt, även när allt hopp verkar förlorat. Speciell Egenskap: En hjälte med oerhörd styrka och snabbhet.
Jaguar ®. Varumärket Jaguar är ett djur, men en smart person kom på att man kanske kunde använda det som ett säljande Varumärke. Är nu ett av dom största, håller i en bred försäljning, inom bil, kläder och andra artiklar, men deras första prioritering är bilar där dom är en av dom absolut största. Dom följer också djurets egenskaper. Förknippat med en enorm smidighet, och ändå så stark och kraftfull. Exklusivt märke, snyggt. Attityden förknippas med, coolhet och arrogans.
Speciell Egenskap: Stor muskelmassa men samtidigt smidigt och flexibelt.
Tommy Hilfiger ®. När man hör orden ”Tommy Hilfiger” tänker man genast på hipphopp.
Stora kläder, Tuff attityd, uppkäftig. Men i själva verket är det ett mycket uppskattat märke av alla runt om i världen. Håller i en mycket bred försäljning inom t ex kläder, parfym, glasögon, skor och klockor, deras första prioritering är kläder.
Speciell Egenskap: Cool men samtidigt sensuell. Hårt men mjukt.
Sagan om ringen ®. Är i grund och botten en bok skriven av J.R.R. Tolkien. Boken blev omåttligt populär, efter boken kom filmerna som ökade på dess popularitet till nästan orimliga gränser. Finns nu bland annat leksaker, ringar, dyra samlarfigurer. Man tänker på Storslagenhet, kraftfulla strider och häftiga varelser. Speciell Egenskap: Magi och kraft.
Nike ®. Är idrottens största, kändaste och mest använda märke. Satsar på alla åldersgrupper, främst inom sport. Om man hör ordet ”Nike” tänker genast på Sport, snabbhet, kvalité. Man har även fått veta att många stora idrottsmän använder Nikeartiklar. Och då må...
...läs fortsättningen genom att logga in dig.
Medlemskap krävs
För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.Kontot skapar du endast via facebook.
Källor för arbetet
Saknas
Kommentarer på arbetet
Inga kommentarer än :(
Liknande arbeten
-
Inactive member
-
Inactive member
-
Inactive member
-
Inactive member
-
Inactive member
-
Inactive member
Källhänvisning
Inactive member [2005-12-06] VarumärkenMimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=4950 [2024-04-29]
Rapportera det här arbetet
Är det något du ogillar med arbetet?
Rapportera